If I had my life to live over

 

 

http://english.zoapiere.com
 

 


 

 
If I had my life to live over

《如果生命可以重來》,是作者意識到自己將死于癌癥時寫下的一首樸素真摯的小詩。它告訴我們,對于一個即將離開這個世界的人來說,這個世界上什么是最重要的。

If I had my life to live over,
  如果生命可以重來,

I would have gone to bed when I was sick instead of pretending the earth would go into a holding pattern if I weren't there for the day.
  我會在自己生病時臥床休息,而不是假裝整個地球將因我今日不在而停止旋轉。

I would have burned the pink candle sculpted like a rose before it melted in storage.
  我會在那個玫瑰形狀的粉紅蠟燭在地下室里融化之前將它點燃。

I would have talked less and listened more.
  我會少說多聽。

 

 

I would have invited friends over to dinner even if the carpet was stained, or the sofa faded.
  我會請朋友到家里吃飯,雖然我的地毯滿是污漬,沙發已經褪色。

 I would have eaten the popcorn in the 'good' living room and worried much less about the dirt when someone wanted to light a fire in the fireplace.
  我會在干凈的客廳里吃爆米花,而不是擔心當有人想點燃壁爐時會看到壁爐里未打掃的灰燼。

 

 

I would have taken the time to listen to my grandfather ramble about his youth.
  我會抽出時間聽爺爺絮絮叨叨講他年輕時的往事。

I would have shared more of the responsibility carried by my husband.
  我會替丈夫分憂解難。

I would never have insisted the car windows be rolled up on a summer day because my hair had just been teased and sprayed.
  我永遠不會在炎熱的夏天因為自己的頭發剛剛梳理和噴好發膠而堅持別人把車窗搖起。

I would have sat on the lawn with my grass stains.
  我會坐在草坪上,即使綠草會把我的衣服弄臟。

I would have cried and laughed less while watching television and more while watching life.
  我會把眼淚和笑聲留給生活,而不是電視。

I would never have bought anything just because it was practical,
  我不會因為一件東西實用、耐臟、耐用而買它。

wouldn't show soil, or was guaranteed to last a lifetime.Instead of wishing away nine months of preg nancy ,I'd have cherished every moment and realized that the wonderment growing inside me was the only chance in life to assist God in a miracle.
  我不會盼望妊娠早日過去,而是會珍惜懷孕的每一刻,并仔細體會腹內奇跡的成長,因為這是我一生中唯一一次幫助上帝創造奇跡的機會。

When my kids kissed me impetuously, I would never have said, 'Later.Now go get washed up for dinner.' There would have been more 'I love you's' More 'I'm sorry's.'
  當我的孩子莫名地親我時,我永遠不會再說,“等一會兒。現在你要洗手吃飯。” 我會更多地說“我愛你”,“對不起。”

But mostly, given another shot at life, I would seize every minute.Look at it and really see it. . Live it and never give it back. STOP SWEATING THE SMALL STUFF!
  但是,更重要的是,如果生命可以重來,我將珍惜每一分鐘。凝視它,并體會它。體驗它,不會輕易對它放手。不再為小事而斤斤計較!

Don't worry about who doesn't like you, who has more, or who's doing what Instead, let's cherish the relationships we have with those who do love us.
  不要因為那些不喜歡你的人,那些比你富有的人而憂郁,也不要管別人在干什么。讓我們珍惜與那些愛我們的人之間的親情。

Let's think about what God has blessed us with.And what we are doing each day to promote ourselves mentally, physically, emotionally, as well as spiritually.
  讓我們想一下上天所給我們的恩賜,想一下我們每天該如何做才能使自己的心理、身體、情感和心靈得到升華。

Life is too short to let it pass you by. We only have one shot at this and then it's gone.
  生命如此短暫,怎敢蹉跎;人生只有一次,轉瞬即逝。

 

 

I hope you all have a blessed day.
   愿你擁有幸福的每一天。

 

arrow
arrow

    beangte 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()